شما در بخش انجمنهای گفتگو سایت دکتر رهام صادقی هستید، برای آشنایی با امکانات متنوع دیگر سایت اینجا کلیک کنید


به اينستاگرام سايت بپيونديد

اثر ماینوکسیدیل 1% - موی کم پشت

  1. سلام به همه دوستان

    سوال اولم در مورد سلامت مو هستش:

    من موهای به نسبت عادی داشتم اما از نظر جنس مو ، نازک بودند.یک مدتی به علت استفاده از اتو، ریزش موی شدید پیدا کردم و طبق تجویز پزشک شروع به استفاده از قرص های آهن و ویتامین B و زینک پلاس و قطره سینره کردم.به مدت 8 ماه.ریزش موها کمتر شد اما جا ی موهای از دست رفته موی جدیدی رشد نکرد.
    به پرشک دوم که حاذق تر بود مراجعه کردم ایشون مصرف زینک پلاس رو توصیه کرد و شامپو و محلول ماینوکسیدل 1%

    من الان 3 هفته است که این محلول و شامپو رو استفاده می کنم و توی هفته سوم ریزش موهام شدید تر شده!!!اما احساس می کنم موهای ریز هم داره در می آد.به نظرتون این ریزش دوباره دلیلش چیه؟
    و یک مسئله دیگه: من تا به حال از رنگ مو و یا اکسیدان استفاده نکرده ام .با توچه به وضعیت موهام و نازک بودن تارهاش استفاده ار این مواد یا به صورت "های لایت" ریزش موهام شدید تر نمیشه؟؟؟؟!!!


    سوال دومم یک سوال روانشناسیه:

    یک مقاله علمی یا توصیه های پزشکی در مورد مقابله با چیزهایی که ذهن آدم رو به هم میریزه می خواهم
    اجازه بدهید واضح تر بگم .بعضی مسائل هستند که مارو عصبانی یا کلافه می کنند اما بعد از یک مدتی حالت عصبانیت فروکش می کند اما مثل یک خوره اون قضیه مغزتو می خوره و فکرش راحتت نمی گذاره.برای مقابله با این حالت یک راهکار مفید و علمی می خواهم

    با تشکر از همه شما دوستان گلم
     
  2. سلام

    من فقط به سوال اولتون پاسخ می دم
    چون سوال دوم به این تاپیک ربطی نداره

    اولا وقتی موهاتون ضعیف هست از هیچ رنگ شیمیایی و بخصوص روش دکلره کردن موها استفاده نکنید . چون این کارها به خودی خود به موها آسیب می رسونن چه برسه به وقتی که موها ضعیف باشند

    دوما ماینوکسیدیل 1% هم مگر داریم ؟
    دست سازه ؟

    بروشور ماینوکسیدیل رو اگر مشاهده کنید توش نوشته که در ابتدای مصرف ممکنه ریزش مو مقداری افزایش پیدا کنه که این حالت در 2 الی 4 هفته اول از یبین خواهد رفت
    اگر خارش و سوزش در پوست سر ندارید ، استفاده از ماینوکسیدیل رو ادامه بدید
    در کنار سایر درمانها خانمها از ماینوکسیدیل جوابهای خیلی خوبی گرفته اند
    در طول روز هم به آرامی پوست سرتون رو ماساژ بدید یا موها رو به آرامی شانه کنید

    موهای کرکی ریزی که مشاهده می کنید کم کم ضخیمتر شده و به موی دائمی تبدیل می شوند
     
  3. مرسی از پاسخ سوال اول.واسه دومی هیچ راهی نداره؟؟؟!!!نمیشه همینجا جواب بدهید؟Plzzzzzzz
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
  4. سلام

    تار موهاي من نازك  است البته از كودكي همين طور بوده.مدتي ريزش شديد داشتم به علت استرس كه با مراجعه به پزشك شروع به مصرف زينك اكسيد و قرص آهن كردم.به كمك شامپوهاي فيتوم اكتيو ريزش رو قطع كردم و موهام به حالت عادي خودشون برگشتند اما سوالم اينه چكار كنم تا موهاي از دست رفته دوباره رويش كنند؟
    ضمن اينكه ريزش مو و طاسي در خانمهاي فاميل مثل مادرم و خاله هام شايع است و من خيلي ميترسم كه مثل اونا بشم.در واقع اين قضيه تمام فكر منو مشغول كرده و خيلي آزارم ميده

    مادرم بعد از زايمان دوم ريزش شديد داشتند و چون رسيدگي نكردند جلوي سرشون تقريبا خالي شد.من چكار ميتونم بكنم تا از اين قضيه جلوگيري كنم؟

    و اينكه استفاده از رنگ مو و هايلايت وضعيت رو بدتر ميكنه؟

    ممنونم
     
  5. رنگ مو و هايلايت توي ريزش موها بستگي به موي فرد داره.مثلا من و بستگانم هرچه رنگ ميزنيم موهامون پرپشت تر ميشه.اگه اينكار رو كردين و باعث ريختن موهاتون شده پس يا نزنيد و يا شديد مراقبت كنيد.و اما براي رويش مجدد موهاي ريخته شده فكر نكنم تا بحال علم پزشكي موفق به انجام اينكار شده باشه مگر به صورت موقت.فكر ميكنم استفاده از قرص هاي زينك كه گفتين در حال حاضر بهترين راهه.در ضمن كم خوني، استرس، فشار كار و .... علت اصلي ريزش مو هستش.سعي كنيد دراين موارد خودتونو تقويت كنيد.
     
  6. با سلام دوست گرامی تجاربم رو بشرح ذیل جهت اطلاع ، باز گو میکنم شاید کمکی باشد:
    1-درستکه  اثر مصرف رنگ مو  در بانوان بسته به وضعیت جسمیشون متغییره ،ولی در مقاله ای خواندم ،بواسطه  شیمیایی بودن این فراورده ، مصرف آن هم بر ریزش و هم بر جنینه خانمها اثر مستقیم داره! (چون این موضوع برمیگرده به حدود 12 سال پیش منبع اون یادم نیست لذا متخصصین بیشتر میتونن کمکت کنند.)
    2-چون روزانه انسان به فعالیتهای کاری میپردازه که موجب تعریق میشه و در اثر همین  عرق کردن کمی چربی هم دفع میشه لذا ریشه مو که میبایست نفس بکشه در اثر تجمع چربی ، از این عمل محروم و باعث فساد اون میشه لذا استحمام در ساعات پایانی روز میتونه به شادابی پوست و مو کمک کرده و از ریزش اون بکاهه.
    3- بعضی ها میگن امکان داره موروثی هم باشه! باید متخصص نظر بده.(البته در اغلب افراد این امر مشهوده ولی لزوماً در همه نیست)
    4-استفاده از دارو ویا مواد ی که در بازار به عنوان "داروی ریزش مو " و ... هست نیز امکان افزایش  ریزش مو رو هم فراهم میکنه.(بواسطه عدم استاندارد)
    5-استفاده از شامپوها و صابونهای مختلف نیز در این امر بی تاثیر نیست.
    6-استفاده ممتد از روسری، کلاه و... ، به مدت زیاد و عدم رسیدن اکسیژن به ریشه های مو.
    7-(تجربه شخصی) تهییج جنسی هم موجب افزایش ترشح چربی همراه با تعریق شده و آنچه که در بالا گفته شد.
    -------
    تجربه شخصی:
    1-استحمام هر یک روز در میان.
    2-استفاده از صابونهای استاندارد غیر عطری  و شامپوی صرفاً بچه (چون قلیای کمتری داره)
    3-قرار دادن مو در هوای باز و تمیز و عدم استفاده از کلاه و...
    4-شستشوی کامل(نه ناقص) مو (چون بانوانی که دارای موی بلند هستند بواسطه سخت بودن شستشوی موها بصورت سر سری این عمل را انجام میدهند)زیرا در اینصورت مواد باقیمانده بر روی پوست و ریشهای مو ، در دراز مدت موجب فساد ریشه و لاجرم افزایش ریزش مو میگردد.
    5- پیشنهاد میکنم از شامپوی دارای سدر استفاده شودزیرا در رشد سریع مو تاثیر بسزائی دارد.
    6- در شستن مو : اول با صابون یک و یا دو دست (و یا هرچند دست که  از نظر شما مو تمییز میشود) آنرا شسته بعد اگر شامپو ی سدر مصرف میکنید دو دست شامپو و اگر شامپوی بچه مورد مصرف شماست دو دست از آن را مورد استفاده قرار داده و خوب با آب شستشو دهید تا اثری از این مواد بر سر نماند .
    انشالله معضل حل خواهد شد.
    موفق باشید.
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
  7. سلام

    ممنون از توضيحات كاملتون.بيشتر فرمايشات شما رو من تقريبا انجام ميدهم و فكر ميكنم با توجه به دلايلي كه شما گفتيد من به خاطر استرس و استفاده مداوم از مقنعه(8 ساعت در روز) دچار اين مشكل شدم

    اما با رعايت و خوردن قرصهاي تقويتي ميتونم اميدوار باشم كه مثل مادرم و خاله هام نشم؟

    يعني عامل وراثت رو كنترل كنم
     
  8. با سلام
    دوست عزیز
    در مورد وراثت حقیر نمیتونم  اظهار نظر کنم ولی پیشنهاد میکنم با استفاده از میوه و خشکبار خودتونو تقویت کنید و نه با قرص و دارو . چون عوارض مواد شیمیایی اگر چه تقویتی هم باشه میتونه در دراز مدت در بدن تاثیرات منفی داشته باشه و از طرفی دیگه اینکه تا زمانی که تقویت کننده  طبیعی مثل میوه جات و خشکبار هست چرا قرص؟؟

    موفق باشید.
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
صفحه 1 از 1


پرش به:  

شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید

Powered by phpBB ©



Forums ©

.: مسئوليت مطالب، تبليغات و محصولات ديگر سايتها به عهده خودشان است :.
.:: برداشت از مطالب اين سايت فقط با کسب مجوز از مدیریت و با ذکر مبنع و آدرس به صورت لینک بلامانع است ::.
.::: کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر رهام صادقی بوده و هرگونه سواستفاده از آن طبق ماده 12 قانون جرایم رایانه ای قابل پیگیری است :::.






مدت زمان ایجاد صفحه : 0.19 ثانیه (70)