شما در بخش انجمنهای گفتگو سایت دکتر رهام صادقی هستید، برای آشنایی با امکانات متنوع دیگر سایت اینجا کلیک کنید


به اينستاگرام سايت بپيونديد

ايا قرص هاي ضد بارداري باعث به وجود امدن تنبلي تخمدان ميشوند؟

  1. با سلام و خسته نباشيد فراوان خدمت اقاي دكتر و دست اندركاران محترم اين سايت بسيار مفيد و پربار

    من حدود 4 سال و9 ماه است كه ازدواج كرده ام.تقريبا 3 سال ازقرص ضدبارداري  HD استفاده كردم كه متاسفانه از عوارض زياد ان اطلاع نداشتم واززمان قطع انها پريود هاي من بسيار نامرتب شد بطوري كهگاهي پريود نميشدم وهنگام مراجعه به دكتر متوجه شدم دچار تنبلي تخمدان شده ام و مجبور به استفاده از امپول پروژسترون و قرص هاي مختلف شدم و تنهامصرف قرص متفورمين(به مدت 2/5 ماه) باعث مرتب شدن پريود هايم شد بطوري كه 6ماه بطورمرتب روز 10 و ماه هفتم پريود نشدم و 2ماه اخر هم روز 4پريود شدم واكنون حدود 1 ماه از پريودم ميگذرد و هنوز خبري نيست البته 2 هفته بعدازموعد پريودم تست بي بي چك انجام دادم وجوابش منفي بود.اكنون با اين تفاسير لطفا به سؤالاتم جواب دهيد(البته قبلا در پست ديگري اين مطلب را عنوان كردم وبه دليل جواب نگرفتن مجبور به طرح ان با يك عنوان جديد شدم):

    1.ايا قرص هاي ضد بارداري باعث تنبلي تخمدان ميشود؟ واگر نه چرا بلافاصله پس از قطع انها دچار اين حالت شدم؟

    2.ممكن است جواب بي بي چك اشتباه باشد؟ وچقدر بعد ازعدم پريودي ميتوان به جواب ان اطمينان كرد؟

    3.ممكن است دوباره دچار تنبلي تخمدان شده باشم يا با وجود مصرف قرص متفورمين معالجه نشده باشم؟

    4.ممكن است حاملگي خارج از رحم داشته باشم(خداي نكرده)و بي بي چك ان را نشان ندهد؟

    5.اگر تنبلي تخمدان داشته باشم بهتر است بگذارم بچه دار شوم يا خير؟(هر چند فعلآ تمايلي به بچه دار شدن ندارم)

    6.امكان بارداري با وجود تنبلي تخمدان چقدر است و ايا نياز به اعمالى همچونIUIوIVFو... ميباشد؟
     
  2. سلام
    عملكرد قرص‌هاي ضد بارداري به صورت مهار كردن دوره‌هاي تخمكگذاري و مهار روند اوولاسيون است و اين كار با تغييير در چرخه‌ي قاعدگي با تغيير در بالانس هورموني استروژن و پروژسترونLHوFSH روي مي‌دهد و معمولاً بازگشت تخمكگذاري و مرتب شدن سيكل‌هاي قاعدگي از 3 تا 16 ماه متغيير است و در مصرف قرص‌هاي ld و hd معمولاً پزشكان توصيه مي‌كنند يك دوره‌ي 6 ماهه استراحت يعني استفاده از روشي ديگر براي جلوگيري از بارداري مثل كاندوم يا روش منقطع(جلوگيري طبيعي)انجام بشه تا از مواردي مثل تنبلي تخمدان جلوگيري بشه بنابراين بوجود آمدن اين حالت در شما ميتونه طبيعي باشه .اگر مطمئنيد كه پيشگيري از بارداري نداشته‌ايد و ممكن حامله باشيد بهتره آزمايش B انجام بدهيد اگر دوست نداريد بچه‌دار بشيد ممكنه بارداري شما  در سال‌هاي بعد با وجود تنبلي تخمدان به تعويق بيفته و مجبور به صرف هزينه‌ي زياد و استفاده از داروهاي هورموني براي بچه‌دار شدن بشيد تصميم با خودتونه!بهتره از درمان پزشكتون استفاده كنيد و از ايشون مشورت بگيريد چون خيالتون هم راحتتره.
    موفق باشيد.
     
تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
صفحه 1 از 1


پرش به:  

شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید

Powered by phpBB ©



Forums ©

.: مسئوليت مطالب، تبليغات و محصولات ديگر سايتها به عهده خودشان است :.
.:: برداشت از مطالب اين سايت فقط با کسب مجوز از مدیریت و با ذکر مبنع و آدرس به صورت لینک بلامانع است ::.
.::: کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر رهام صادقی بوده و هرگونه سواستفاده از آن طبق ماده 12 قانون جرایم رایانه ای قابل پیگیری است :::.






مدت زمان ایجاد صفحه : 0.17 ثانیه (44)