شما در بخش انجمنهای گفتگو سایت دکتر رهام صادقی هستید، برای آشنایی با امکانات متنوع دیگر سایت اینجا کلیک کنید


به اينستاگرام سايت بپيونديد

کیست تخمدان ودرمان

  1. yas2234



    کاربر نيمه فعال


    کاربر نيمه فعال
    سلام خسته نباشید من دختری 23 ساله ومجرد هستم ازوقتی قاعدگی من شروع شده هیچوقت منظم نبوده. یکبار جراحی کیست تخمدان داشتم البته خوشبختانه خوشخیم بوده ازاون به بعد من همیشه باید تحت نظر متخصص باشم ولی هربار تا دارو مصرف نکنم قاعدگی منظم ندارم امیخواستم بدونم این داروها برای آینده من مشکلی ایجاد نمیکنند.(مثل سیپروترون کامپاندودیدروژسترون)ایادرمان قطعی برای این مشکل وجود داره؟
     
  2. yas2234 نوشته است: سلام خسته نباشید من دختری 23 ساله ومجرد هستم ازوقتی قاعدگی من شروع شده هیچوقت منظم نبوده. یکبار جراحی کیست تخمدان داشتم البته خوشبختانه خوشخیم بوده ازاون به بعد من همیشه باید تحت نظر متخصص باشم ولی هربار تا دارو مصرف نکنم قاعدگی منظم ندارم امیخواستم بدونم این داروها برای آینده من مشکلی ایجاد نمیکنند.(مثل سیپروترون کامپاندودیدروژسترون)ایادرمان قطعی برای این مشکل وجود داره؟

    سلام ،
    بارها در مورد علل خونریزی غیر منظم، کیست تخمدان (علل، تشخیص و درمان) صحبت شده است لطفا جستجو نمایید.
    اما در مورد درمان قطعی ، ابتدا می بایست علت مشخص شود تا در مورد درمان بتوان تصمیم گیری نمود و ادامه درمان تا حصول به نتیجه می بایست پیگیری شود.
     
  3. سلام
    من 24 سالمه .از 6سال پیش به دلیل نامرتب بودن پریودهام که اغلب عقب می افتاد و جوشهایی که روی پشت و بازوهام درآمده بود به متخصص مراجعه کردم .سونو دادم معلوم شد کیست دارم .4سالی داروی سیپروترون کامپاند مصرف کردم تا سال پیش که به من گفتند مدت یکسال 1 ماه درمیان مصرف کنم تا عادتی که به قرص ها پیدا کردم به تدریج از بین بره.جوشهام بهبود پیدا کرده بود و کیست هم نداشتم .اما دوباره امسال همان حالت را پیدا کردم و معلوم شد باز هم کیست دارم و دوباره هم جوش در آوردم.
    پریودم مدام عقب میندازه:
    دی ما تاریخ 24
    بهمن تاریخ 30
    فروردین تاریخ 14
    لطفا من را راهنمایی کنید .دکتر رفتم گفت مشکلی نیست و هیچ قرصی هم نداد .گفت ممکنه بعضی افراد بدنشون بگونه ای باشه که دیربه دیر پریود میشن و نگران نباش و منتظر بمون تا خودت پریود بشی.
    لطفا کمکم کنید .ممکنه باعث ناباروری بشه .
    من ازدواج کردم و دوران عقد هستم .
    ممنون
     
  4. setarepq نوشته است: سلام
    من 24 سالمه .از 6سال پیش به دلیل نامرتب بودن پریودهام که اغلب عقب می افتاد و جوشهایی که روی پشت و بازوهام درآمده بود به متخصص مراجعه کردم .سونو دادم معلوم شد کیست دارم .4سالی داروی سیپروترون کامپاند مصرف کردم تا سال پیش که به من گفتند مدت یکسال 1 ماه درمیان مصرف کنم تا عادتی که به قرص ها پیدا کردم به تدریج از بین بره.جوشهام بهبود پیدا کرده بود و کیست هم نداشتم .اما دوباره امسال همان حالت را پیدا کردم و معلوم شد باز هم کیست دارم و دوباره هم جوش در آوردم.
    پریودم مدام عقب میندازه:
    دی ما تاریخ 24
    بهمن تاریخ 30
    فروردین تاریخ 14
    لطفا من را راهنمایی کنید .دکتر رفتم گفت مشکلی نیست و هیچ قرصی هم نداد .گفت ممکنه بعضی افراد بدنشون بگونه ای باشه که دیربه دیر پریود میشن و نگران نباش و منتظر بمون تا خودت پریود بشی.
    لطفا کمکم کنید .ممکنه باعث ناباروری بشه .
    من ازدواج کردم و دوران عقد هستم .
    ممنون

    سلام،
    ایجاد تغییر در زمان قاعدگی امری شایع است و معمولا نیازی به درمان ندارد ولی درشما که سابقه کیست تخمان دارید احتمال عود وجود دارد ، اگر این شرایط ادامه یافت بهتر است ارزیابی بیشتر انجام شود.
     
  5. با سلام و خسته نباشيد فراوان خدمت اقاي دكتر و دست اندركاران محترم اين سايت بسيار مفيد و پربار

    منحدود 4 سال و9 ماه است كه ازدواج كرده ام.تقريبا 3 سال از قرصضدبارداري  HD استفاده كردم كه متاسفانه از عوارض زياد ان اطلاعنداشتم واززمان قطع انها پريود هاي من بسيار نامرتب شد بطوري كه گاهيپريود نميشدم وهنگام مراجعه به دكتر متوجه شدم دچار تنبلي تخمدان شده امو مجبور بهاستفاده از امپول پروژسترون و قرص هاي مختلف شدم و تنها مصرفقرصمتفورمين(به مدت 2/5 ماه) باعث مرتب شدن پريود هايم شد بطوري كه 6 ماهبطورمرتب روز 10 و ماه هفتم پريود نشدم و 2ماه اخر هم روز 4پريود شدم واكنونحدود 1 ماه از پريودم ميگذرد و هنوز خبري نيست البته 2 هفته بعد ازموعدپريودم تست بي بي چك انجام دادم وجوابش منفي بود.اكنون با اين تفاسيرلطفابه سؤالاتم جواب دهيد:

    1.ايا قرص هاي ضد بارداري باعث تنبلي تخمدان ميشود؟ واگر نه چرا بلافاصله پس از قطع انها دچار اين حالت شدم؟

    2.ممكن است جواب بي بي چك اشتباه باشد؟ وچقدر بعد ازعدم پريودي ميتوان به جواب ان اطمينان كرد؟

    3.ممكن است دوباره دچار تنبلي تخمدان شده باشم يا با وجود مصرف قرص متفورمين معالجه نشده باشم؟

    4.ممكن است حاملگي خارج از رحم داشته باشم(خداي نكرده)و بي بي چك ان را نشان ندهد؟

    5.اگر تنبلي تخمدان داشته باشم بهتر است بگذارم بچه دار شوم يا خير؟(هر چند فعلآ تمايلي به بچه دار شدن ندارم)

    6.امكان بارداري با وجود تنبلي تخمدان چقدر است و ايا نياز به اعمالى همچونIUIوIVFو... ميباشد؟
     
  6. MELIKA64 نوشته است:
    1.ايا قرص هاي ضد بارداري باعث تنبلي تخمدان ميشود؟ واگر نه چرا بلافاصله پس از قطع انها دچار اين حالت شدم؟

    2.ممكن است جواب بي بي چك اشتباه باشد؟ وچقدر بعد ازعدم پريودي ميتوان به جواب ان اطمينان كرد؟

    3.ممكن است دوباره دچار تنبلي تخمدان شده باشم يا با وجود مصرف قرص متفورمين معالجه نشده باشم؟

    4.ممكن است حاملگي خارج از رحم داشته باشم(خداي نكرده)و بي بي چك ان را نشان ندهد؟

    5.اگر تنبلي تخمدان داشته باشم بهتر است بگذارم بچه دار شوم يا خير؟(هر چند فعلآ تمايلي به بچه دار شدن ندارم)

    6.امكان بارداري با وجود تنبلي تخمدان چقدر است و ايا نياز به اعمالى همچونIUIوIVFو... ميباشد؟

    سلام،
    ج1 - بعد از قطع مصرف قرص ممکن است مدتی تا بازیابی قدرت باروری زمان لازم باشد.
    ج2 - احتمال دارد، قطعی ترین روش آزمایش خون است، معمولا 10 روز پس از عدم خونریزی جواب قابل اطمینان می باشد.
    ج3 - درمان می بایست تا حصول بارداری انجام شود.
    ج4 - خیر
    ج5- برای باردار شدن می بایست درمان را ادامه دهید.
    ج6- اگر درمان مناسب انجام شود، بدون روشهای کمک بارداری احتمال بارداری طبیعی وجود دارد.
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
  7. سلام .
    من 24 سالمه و مجردم . 3 سال پیش بخاطر جوش های صورتم به دکتر پوست مراجعه کردم که بعد از سونوگرافی تشخیص دادن که در هر دو تخمدان کیستهای متعددی ،در حدود 7 میلی است  ( پریودمم نامنظم بود خیلی ) . درمان منو با قرص  سیپروترون کامپاند واسپرونولاکتون انجام دادن . ولی بعد از هر 4_5 ماه مصرف ، سیپروترون کامپاند رو قطع می کردن و  می گفتن 3_4 ماه فقط اسپرنولاکتون بخورم . ماه اول و دومی که سیپروترون کامپاند قطع می شد مشکلی نداشتم اما بعدش موهای سرم شدیدا چرب می شد مثلا دو روزه  و صورتم دوباره جوش می زد . لازم به ذکره که با قطع سیپرترون کامپاند هم پریودم منظم بود .

    منم دیگه دکتر نرفتم و تصمیم گرفتم مرتب سیپروترون کامپاند رو بخورم تا دچاراین عوارض نشم . الانم 7_8 ماهه که دکتر نمی رم و خودم سیپروترون کامپاندو اسپرنولاکتون رو می خورم .
    مشکلی هم ندارم . پریودم مرتبه و صورتم جوش نمی زنه . می خواستم بپرسم آیا خوردن سیپروترون کامپاند در طولانی مدت عوارضی جز اون چیزایی که توی خود دارو نوشته داره؟ چون این قرص در من هیچ عوارضی ایجاد نکرده ( منظور عوارضیه که توی خودش نوشته )

    پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون
     
  8. melinaa نوشته است: سلام .
    من 24 سالمه و مجردم . 3 سال پیش بخاطر جوش های صورتم به دکتر پوست مراجعه کردم که بعد از سونوگرافی تشخیص دادن که در هر دو تخمدان کیستهای متعددی ،در حدود 7 میلی است  ( پریودمم نامنظم بود خیلی ) . درمان منو با قرص  سیپروترون کامپاند واسپرونولاکتون انجام دادن . ولی بعد از هر 4_5 ماه مصرف ، سیپروترون کامپاند رو قطع می کردن و  می گفتن 3_4 ماه فقط اسپرنولاکتون بخورم . ماه اول و دومی که سیپروترون کامپاند قطع می شد مشکلی نداشتم اما بعدش موهای سرم شدیدا چرب می شد مثلا دو روزه  و صورتم دوباره جوش می زد . لازم به ذکره که با قطع سیپرترون کامپاند هم پریودم منظم بود .

    منم دیگه دکتر نرفتم و تصمیم گرفتم مرتب سیپروترون کامپاند رو بخورم تا دچاراین عوارض نشم . الانم 7_8 ماهه که دکتر نمی رم و خودم سیپروترون کامپاندو اسپرنولاکتون رو می خورم .
    مشکلی هم ندارم . پریودم مرتبه و صورتم جوش نمی زنه . می خواستم بپرسم آیا خوردن سیپروترون کامپاند در طولانی مدت عوارضی جز اون چیزایی که توی خود دارو نوشته داره؟ چون این قرص در من هیچ عوارضی ایجاد نکرده ( منظور عوارضیه که توی خودش نوشته )

    پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون


    سلام

    دوست من استفاده ی خودسرانه از هر دارویی کار صحیحی نیست! حتی اگر نتیجه ی مطلوب میگیری بازهم باید پزشکت رو در جریان بذاری!
    ..................................................................
    در مورد سیپروترون کامپاند
    عوارض‌ جانبي‌:
    بدنبال‌ مصرف‌ داروعوارضي‌ مانند تهوع‌، استفراغ‌، سردرد،درد و سفتي‌ پستان‌ها، تغييراتي‌ در وزن‌بدن‌، تغييراتي‌ در ميل‌ جنسي‌، افسردگي‌،كلوآسما، زيادي‌ فشار خون‌، تحريك‌لنزهاي‌ تماسي‌، اختلال‌ عملكرد كبد،تومورهاي‌ كبدي‌، كاهش‌ حجم‌ خون‌قاعدگي‌ و لكه‌بيني‌ در اوايل‌ سيكل‌ قاعدگي‌گزارش‌ شده‌ است‌.


    هشدارها:
    1 ـ مصرف‌ اين‌ دارو توسط زنان‌سيگاري‌، بويژه‌ افرادي‌ بالاتر از 35 سال‌،خطر بروز بيماري‌هاي‌ شرياني‌ را افزايش‌مي‌دهد.
    2 ـ در مبتلايان‌ به‌ زيادي‌ فشار خون‌ و ياافراد چاق‌ با احتياط تجويز گردد.
    3 ـ در صورت‌ سابقه‌ خانوادگي‌ ابتلا به‌بيماريهاي‌ شرياني‌ در بستگان‌ درجه‌يك‌ زير سن‌ 45 سال‌ و يا ابتلاء به‌وريدهاي‌ واريسي‌، افسردگي‌ شديد،بيحركت‌ ماندن‌ به‌ مدت‌ طولاني‌، كم‌ خوني‌داسي‌ شكل‌ و بيماريهاي‌ التهابي‌ روده‌مانند بيماري‌ كرون‌ با احتياط تجويزشود.

    منبع: سایت ایران سلامت
    www.iransalamat.com
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
  9. سلام
    ایا با وجود کیستهای ریز در تخمدان احتمال بارداری وجود داره؟
    داشتن این کیستها دل دردهای مداوم ایجاد میکنه؟
    متشکرم
     
  10. lale12345 نوشته است: سلام
    ایا با وجود کیستهای ریز در تخمدان احتمال بارداری وجود داره؟
    داشتن این کیستها دل دردهای مداوم ایجاد میکنه؟
    متشکرم



    كيست مانع بارداري نميشه.
    بله كيست باعث دل درد هم ميشه حالا اگه ريز هستش فكر نميكنم اونقدر درد ايجاد كنه.
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
صفحه 1 از 1


پرش به:  

شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید

Powered by phpBB ©



Forums ©

.: مسئوليت مطالب، تبليغات و محصولات ديگر سايتها به عهده خودشان است :.
.:: برداشت از مطالب اين سايت فقط با کسب مجوز از مدیریت و با ذکر مبنع و آدرس به صورت لینک بلامانع است ::.
.::: کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر رهام صادقی بوده و هرگونه سواستفاده از آن طبق ماده 12 قانون جرایم رایانه ای قابل پیگیری است :::.






مدت زمان ایجاد صفحه : 0.16 ثانیه (80)