شما در بخش انجمنهای گفتگو سایت دکتر رهام صادقی هستید، برای آشنایی با امکانات متنوع دیگر سایت اینجا کلیک کنید


به اينستاگرام سايت بپيونديد

رفتن به صفحه :    2   

بایگانی سوالات قرصهای ضد بارداری - 1

  1. royad نوشته است:
    sepideh_n نوشته است:
    royad نوشته است: آیا اگر LD از روز هفتم مصرف بشه دیگه تاثیر نخواهد داشت؟
    ld کلا جلو تخمک گذاری رو میگیره؟


    دوست عزيز در دوره اول از روز هفتم ؟؟؟ يا كلا ؟؟  يه كم توضيح بده
    در مورد سوال دوم
    بله با چندين مكانيسم جلوي تخمك گذاري رو ميگيره .


    دفعه اولم بود
    قیلا یه بار خوردم که حالم بد میشد الان 2 هفته است میخورم با قرص های ضد تهوع
    اگه برای اطمیان این ماه  یک بار از روش اورژانسی هم استفاده کنم ، اون lD عادی رو باید چی کار کنم؟


    دوست عزيزم
    معمولا در دوره اول جهت كاهش ريسك روش ,پيشنهاد ميشه دارو از روز اول سيكل آغاز بشه ..( و يا از روز 5+ روش ضد بارداري ديگري همزمان )
    و با توجه به مصرف ال.دي ( دوز پايين )و زمان آغاز مصرف دارو كمي ريسك بالا ميره
    در مورد استفاده از روش اورژانسي ...
    چنانچه تنها روش ضد بارداري شما در ماه اخير مصرف قرص بوده در صورت داشتن رابطه محافظت نشده ميتونيد با توجه به قواعد روش اورژانس( زمان آغاز مصرف دارو و دوزاژ مناسب ) از اين روش استفاده كنيد
    (همزمان با  مصرف داروي روش اورژانس نيازي به مصرف ال.دي كه روتين مصرف ميكرديد نيست )
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
  2. با سلام ... نامزدم 12 روز بعد از استفاده از روش اورژانسي (قرص لونورژسترول) يكبار دچار لكه بيني شد .. و  تا به حال اتفاقي ديگه اي نيفتاده ... اين لكه بيني ميتونه از عوارض قرص باشه؟؟؟
     
  3. davoud01 نوشته است: با سلام ... نامزدم 12 روز بعد از استفاده از روش اورژانسي (قرص لونورژسترول) يكبار دچار لكه بيني شد .. و  تا به حال اتفاقي ديگه اي نيفتاده ... اين لكه بيني ميتونه از عوارض قرص باشه؟؟؟


    بله روش اورژانسي وضعيت قاعدگي رو دچار اختلال ميكنه.نگران نباشيد.
     
    تشکر شده توسط : 3 کاربر
  4. msety نوشته است:
    davoud01 نوشته است: با سلام ... نامزدم 12 روز بعد از استفاده از روش اورژانسي (قرص لونورژسترول) يكبار دچار لكه بيني شد .. و  تا به حال اتفاقي ديگه اي نيفتاده ... اين لكه بيني ميتونه از عوارض قرص باشه؟؟؟


    بله روش اورژانسي وضعيت قاعدگي رو دچار اختلال ميكنه.نگران نباشيد.

    ... مرسی ... این لکه بینی قاعدگی بعدی رو تحت تاثیر میذاره؟؟... با توجه به این می تونم از اثر کردن قرصا مطمئن باشم؟؟؟...
     
  5. davoud01 نوشته است:
    msety نوشته است:
    davoud01 نوشته است: با سلام ... نامزدم 12 روز بعد از استفاده از روش اورژانسي (قرص لونورژسترول) يكبار دچار لكه بيني شد .. و تا به حال اتفاقي ديگه اي نيفتاده ... اين لكه بيني ميتونه از عوارض قرص باشه؟؟؟


    بله روش اورژانسي وضعيت قاعدگي رو دچار اختلال ميكنه.نگران نباشيد.

    ... مرسی ... این لکه بینی قاعدگی بعدی رو تحت تاثیر میذاره؟؟... با توجه به این می تونم از اثر کردن قرصا مطمئن باشم؟؟؟...


    بله تاثیر میذاره
    روش اورژانسی دقیقا درست انجام شده
    اینقدر سوالات تکراری نکنید
     
    تشکر شده توسط : 4 کاربر
  6. چون گفتین اثر قرصا اینجور کمه، قطعش کردم و یه بار همون حالت اورژانسی رو انجام دادم، و دیگه ریسک نکردم، الان پریود شدم، اما 10 روز زودتر، حالا نظرتون اینه که مصرف قرصا رو از امشب شروع کنم، یا بگذارم دو سه روز دیگه که مطمئن شم کاذب نیست، یا اصلا از یه دوره نرمال شروع کنم؟
     
  7. royad نوشته است: چون گفتین اثر قرصا اینجور کمه، قطعش کردم و یه بار همون حالت اورژانسی رو انجام دادم، و دیگه ریسک نکردم، الان پریود شدم، اما 10 روز زودتر، حالا نظرتون اینه که مصرف قرصا رو از امشب شروع کنم، یا بگذارم دو سه روز دیگه که مطمئن شم کاذب نیست، یا اصلا از یه دوره نرمال شروع کنم؟

    سلام
    نامنظمي سيكل به دليل مصرف داروست , و طبيعي...
    تا جايي كه من فهميدم تا به حال  مرتب دارو رو مصرف نكرديد ( در دوره هاي قبلي ) پس طبق توضيحي كه قبلا دادم از روز اول شروع كنيد ..

    دوست عزيز
    تا جايي كه ميشه از مصرف قرص به روش روتين استفاده كنيد ...
    روش اورژانسي در بعضي موارد لازمه ولي به طور كلي سيستم نرمال بدن رو به هم ميريزه

    بهتره با توجه به شرايط شخصيتون نوع قرص ضد بارداري توسط متخصص تعيين بشه (البته اين حالت ايده آله )

    مويد باشي ./.
     
    تشکر شده توسط : 2 کاربر
  8. eagleeye



    کاربر نيمه فعال


    کاربر نيمه فعال
    با سلام...نکته مبهم در مورد قرص لونورژسترول اینه که گفتند:

    نقل قول: بعد از مصرف دارو ، اگر دوره قاعدگی بیش از 1 هفتـــــه به تعویق افتد ، مصرف کننده باید احتمال بارداری را در نظر بگیرد و تمام مراقبت های خاص این دوره را انجام دهد.


    من در جای دیگه خوندم که اگه قاعدگی مورد انتظار بعدی بیش از یک هفته به تعویق بیفتد باید احتمال بارداری داد (البته اون واسه قرص اچ دی و ال دی بود ) http://www.roham.ws/web/ftopicp-280.html#280
    حال اینجا منظور از یک هفته ؛ یک هفته بعد از مصرف قرص است و بدون توجه به موعد قاعدگی بعدی؟؟؟
    اگر عوارضی که برای لونورژسترول ذکر شد مثل درد های شکمی و حساس شدن پستانها و .. وجود داشته باشد ؛ با وچود عدم پریود شدن میتوان از اثر ضدبارداری آن مطمئن شد؟ یا تنها دلیل بر اثر آن وقوع پریود هستش؟
     
  9. eagleeye نوشته است: با سلام...نکته مبهم در مورد قرص لونورژسترول اینه که گفتند:

    نقل قول: بعد از مصرف دارو ، اگر دوره قاعدگی بیش از 1 هفتـــــه به تعویق افتد ، مصرف کننده باید احتمال بارداری را در نظر بگیرد و تمام مراقبت های خاص این دوره را انجام دهد.


    من در جای دیگه خوندم که اگه قاعدگی مورد انتظار بعدی بیش از یک هفته به تعویق بیفتد باید احتمال بارداری داد (البته اون واسه قرص اچ دی و ال دی بود ) http://www.roham.ws/web/ftopicp-280.html#280
    حال اینجا منظور از یک هفته ؛ یک هفته بعد از مصرف قرص است و بدون توجه به موعد قاعدگی بعدی؟؟؟
    اگر عوارضی که برای لونورژسترول ذکر شد مثل درد های شکمی و حساس شدن پستانها و .. وجود داشته باشد ؛ با وچود عدم پریود شدن میتوان از اثر ضدبارداری آن مطمئن شد؟ یا تنها دلیل بر اثر آن وقوع پریود هستش؟


    دوست عزيز
    "اگر دوره قاعدگي بيش از يك هفته به تعويق بيفتد" ----> يعني از زمان مقرر دير تر رخ دهد .
    مثلا فردي كه صرفنظر از مصرف قرص قرار بوده  1 ام ماه  پريود بشه و حالا پس از مصرف دارو در  8 ام ماه هنوز پريود نشده  بايد تستهاي لازم جهت اطمينان رو انجام بده و متوجه بشه اين نوعي نامنظمي در سيكل است يا وقوع بارداري

    هيچگاه از روي عارضه جانبي يك دارو نميتونيد در مورد اثر اصلي دارو نظر قطعي بديد
    مثلا بگيد چون تهوع ايجاد كرده پس اثر اصلي هم 100% رخ داده .. در روش اورژانس شايد با اولين دوز تهوع حادث بشه اما اين دوز براي اطمينان از اثر اصلي كافي نيست . بايد روش مورد نظر در زمان مناسب ,و با دوز مناسب انجام بشه و در صورت تاخير در پريود اقدامات لازم صورت بگيره
    مويد باشيد ./.
     
  10. سلام
    من دوره قبل بعد روز 5 شروع به خوردن قرص کردم ال دی
    و این دوره از روز 4 که حدودا میشه 9 روز بعد از اخرین قرص بازم شروع بع مصرف قرص کردم

    سوال من این است ایا رابطه محافظت نشده برای ما دچار مشکل نمیشه ؟؟؟؟؟
    یعنی همسرم می تونه راحت باشه ؟؟؟؟؟
     
  11. azadeh11 نوشته است: سلام
    من دوره قبل بعد روز 5 شروع به خوردن قرص کردم ال دی
    و این دوره از روز 4 که حدودا میشه 9 روز بعد از اخرین قرص بازم شروع بع مصرف قرص کردم

    سوال من این است ایا رابطه محافظت نشده برای ما دچار مشکل نمیشه ؟؟؟؟؟
    یعنی همسرم می تونه راحت باشه ؟؟؟؟؟

    سلام
    من که از توضیحاته شما متوجه نشدم ،, ولی اگه اولین قرص رو تو 5 روز اول قاعدگی و 21 عدد بعدی رو تو ساعت مشخصی هر روز خورده باشی ؛ رابطه محافظت نشده مشکلی نداره و همسرتون میتونه راحت باشه ؛ برای اطمینان بیشتر میتونید همراه با این روش از کاندوم هم استفاده کنید
     
  12. azadeh11 نوشته است: سلام
    من دوره قبل بعد روز 5 شروع به خوردن قرص کردم ال دی
    و این دوره از روز 4 که حدودا میشه 9 روز بعد از اخرین قرص بازم شروع بع مصرف قرص کردم

    سوال من این است ایا رابطه محافظت نشده برای ما دچار مشکل نمیشه ؟؟؟؟؟
    یعنی همسرم می تونه راحت باشه ؟؟؟؟؟


    دوست عزیز شما اشتباه قرص مصرف کردین.دوره اول درست بوده.از روز 5 پریود به مدت 21 روز.ولی دوره دوم را باید بعد از 7 روز استراحت آغاز میکردین نه 9 روز. چون با تاخیر قرص مصرف کردین بهتر هست تا یکی دو هفته احتیاط کنید . از این به بعد هم یادتون باشه قرصها رو درست مصرف کنید.
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
  13. سلام. 1.قاعدگی نامنظم 2.طول قاعدگی 28-40  3.طول خونریزی 7-8 روز  4.اخرین خونریزی
    10/2   5.امیزش محافظت نشده و استفاده از روش اوورژانسی 7/3      6.تا امروز خونریزی انجام نشده .   ایا ممکن است روش اورژانسی خونریزی را تا یک هفته به تاخیر بیندازد؟ ایا احتمال بارداری هست؟
    متشکر
     
  14. ooyi نوشته است: سلام. 1.قاعدگی نامنظم 2.طول قاعدگی 28-40 3.طول خونریزی 7-8 روز 4.اخرین خونریزی
    10/2  5.امیزش محافظت نشده و استفاده از روش اوورژانسی 7/3   6.تا امروز خونریزی انجام نشده .  ایا ممکن است روش اورژانسی خونریزی را تا یک هفته به تاخیر بیندازد؟ ایا احتمال بارداری هست؟
    متشکر


    اگر روش اورژانسی درست مصرف شده باشه بارداری کاملا منتفیه
    قرصهای ضد بارداری حتی میتونن تا ده ها روز تعویق ایجاد کنند که بستگی به شرایط هورمونیتون داره
     
    تشکر شده توسط : 1 کاربر
  15. سلام
    من برای جلوگیری از بارداری از مارولون استفاده میکنم در ضمن قرص مولتی ویتامین 21 سنتری را می خورم خواستم ببینم ویتامی سی موجود در این قرص با مارولون تئاخلی ندارد؟
     
تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
صفحه 2 از 10
رفتن به صفحه :    2   


پرش به:  

شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید

Powered by phpBB ©



Forums ©

.: مسئوليت مطالب، تبليغات و محصولات ديگر سايتها به عهده خودشان است :.
.:: برداشت از مطالب اين سايت فقط با کسب مجوز از مدیریت و با ذکر مبنع و آدرس به صورت لینک بلامانع است ::.
.::: کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر رهام صادقی بوده و هرگونه سواستفاده از آن طبق ماده 12 قانون جرایم رایانه ای قابل پیگیری است :::.






مدت زمان ایجاد صفحه : 0.22 ثانیه (101)